Rolul transportului feroviar in dezvoltarea unor solutii de logistica competitive
Category : Evenimente , Ştiri
Asociatia Industriei Feroviare din Romania si Club Feroviar, alaturi de ATFER si European Gateways Platfom (EGP), au organiza in perioada 5-6 saprilie 2011, la Hotel Ibis din Constanta, cel de-al treilea eveniment din seria conferintelor “Club Feroviar” pe anul acesta, cu tema “Rolul transportului feroviar in dezvoltarea unor solutii de logistica competitive”.
Printre subiectele puse in discutie in cadrul conferintei s-au numarat politicile pentru incurajarea transportului de marfuri pe calea ferata, liberalizarea acestuia si cat de importanta este aceasta pentru cresterea competitivatii, cat si rolul intermodalitatii in dezvoltarea serviciilor de logistica.
Cea de a doua zi a intalnirii a fost dedicata colocviului tehnico-stiintific – care a adunat lucrari de specialitate din domeniul materialului rulant – si mesei rotunde cu dedicata sectorului de logistica.
Una din concluziile acestui eveniment a prezentat-o George Buruiana, presedinte al Asociatiei Transportatorilor Feroviari din Romania (ATFER) care a precizat ca scaderea transportului feroviar de marfa, in Romania, a inregistrat valori drastice, comparativ cu anul 1990. „Sunt elemente care ne scot din competitie, deoarece cu un tren de marfs parcurgem distanta Constanta – Curtici in 48 de ore, sau 30 de ore pe relatia Curtici – Giurgiu. In aceste conditii este foarte greu ss ne mentinem pe piata si sa facem fata concurenei” a declarat acesta.
Totusi, exista si vesti bune, Adrian Popa, directorul general al Administratiei Porturilor Maritime Constanta, fiind cel zare a prezentat o parte din planurile de dezvoltare ale portului, fiind planificate construirea unui nou triaj in portul Constanta si dublarea liniilor de cale ferata, construirea a 11 km de linii noi, zone de manevra feroviara si o linie de asteptare pentru locomotive.
Totodata, Robin Martens, Presedintele European Gateways Platform (EPG) a informat participantii la eveniment asupra faptului ca o strategie de dezvoltare a transportului intermodal si de dezvoltare a logisticii se afla deja la un pas de a fi aprobat de catre ministerul transporturilor si infrastructurii.