AIF-2016 ro

2011 = 1500 km de cale ferata disparuti ?

  • -

2011 = 1500 km de cale ferata disparuti ?

Category : Ştiri

SCRISOARE DESCHISA adresata Domnului Presedinte al Romaniei TRAIAN BASESCU

 

Stimate Domnule Presedinte,

Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF) face apel la Institutia Prezidentiala intr-o problema deosebit de importanta pentru Romania si Uniunea Europeana, atat din perspectiva securitatii nationale si europene, cat si a asigurarii continuitatii vietii economice si sociale in aceasta Regiune Europeana.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii urmareste inchiderea a aproximativ 1.500 de km linii de cale ferata, fara a supune dialogului public utilitatea prezenta si viitoare a liniilor propuse spre inchidere.
Astfel, Asociatia Industriei Feroviare a solicitat, la data de 31 martie 2011, Ministerului Transporturilor si Infrastructurii organizarea unei dezbateri publice pe tema utilitatii liniilor ce urmeaza a fi inchise traficului feroviar de marfa si / sau calatori.
Din pacate am constatat dorinta Ministerului Transporturilor si Infrastructurii de a inchide imediat aceste linii, cu orice pret, fara o consultare prealabila a tuturor factorilor implicati, atat timp cat proiectul de Hotarare de Guvern a fost inclus in discutia Comisiei de Dialog Social din cadrul Ministerului in plina perioada legala de transmitere a observatiilor si comentariilor, Ministerul organizand in data de 7 aprilie 2011, o reuniune extraordinara, avand ca teme principale subiectul inchiderii liniilor de cale ferata si cel al inchirierii altor sectiuni de linii.
Facem apel la Institutia Prezidentiala, in conditiile in care dumneavoastra si membrii institutiei v-ati implicat in mod activ atat in problemele de dezvoltare a sectorului de transporturi, de construire a unei pozitii puternice al flancului Estic al Uniunii Europene si NATO, cat si in problema protejarii infrastructurilor critice.
Listele facute publice privind inchiderea liniilor de cale ferata includ linii din statii de pe traseul Coridorului IV Paneuropean (Axa Prioritara 22 a Uniunii Europene si Coridorul VII de Marfa), obiectiv prioritar de investitii pentru Romania si Uniunea Europeana. Inchiderea acestor linii va reduce dramatic volumul de transport, conducand in ultima instanta la izolarea Portului Constanta si a Romaniei pe harta economica a Uniunii Europene.
Toate investitiile in cresterea vitezei de transport si a sigurantei traficului se vor dovedi inutile in contextul in care incrucisarile de trenuri vor fi dificil de realizat, ceea ce va conduce la reducerea capacitatii de transport feroviar si indepartarea navelor de transport de marfa de Portul Constanta.

Domnule Presedinte Traian Basescu,

Va solicitam sprijinul in a organiza, sub egida Administratiei Prezidentiale, o dezbatere publica in care sa fie implicate autoritatile publice centrale si locale, organizatii din domeniul feroviar si reprezentanti ai marilor platforme industriale pentru a se identifica in mod real utilitatea liniilor si identificarea formulelor de finantare a acestora.

Asigurandu-va de intreaga noastra consideratie,
Stefan Roseanu
Secretar General AIF